Börja om från början

Den nionde mars hittade han vägen till livet. Lite bråttom blev det allt, han ville inte vänta tills vi kommit fram till BB, så han valde en parkeringsplats halvvägs dit. Dagen efter var vi hemma, mådde rätt bra i en vecka. Sedan blev det Sjukan igen. RS-virus. Nu sitter vi här, ensamma för stunden i vårt isolerade sjukhusrum.

Mika åkte hem en sväng idag, misstänker att han velat hem ett tag, han tycker tiden går så långsamt här. Det är nog sant. För mig gör det inte så stor skillnad, jag har ju väntat på Mika ett halvår, då går det lätt att vänta på hemgång några dagar också.

Just nu ligger lilleman och är ledsen, misstänker magont men hoppas att det går till sig så småningom. Världens bästa personal lyckas trösta bäst, där kommer man till korta både gällande teknik och tålamod, men skam den som ger sig, jag hittar nog sättet till sist jag med.

Trots allt är det ett bra tag sedan sist - man glömmer en del, annat fastnar på något underligt sätt tills det behövs igen, ungefär som när man lärt sig cykla. Att Lina fyller åtta om mindre än en månad och kan allt själv gör att jag ibland funderar om jag var galen som frivilligt började om på nytt med en liten. Och jag erkänner min galenskap men medger strax att det nog är värt det. Han är ju jättefin vår Matti.

Kommentarer
Postat av: Hanna S

Han är verkligen fin, här nere i Västerbotten håller vi tummarna att killen repar sig bra och att ni får komma hem snart. Många kramar till er. =)

2011-03-23 @ 07:59:15
URL: http://hannasandman.blogspot.com
Postat av: sara ö

Ja, han verkar vara fin och himla lik på Lina :))Vi längtar tills vi får träffa han. Styrkekramar till er alla.

Kraaaam Sara ;))

2011-03-23 @ 09:47:24
Postat av: Kattis

Undrade just vad som hänt, hoppas lillkillen kryar på sej så ni snart få åka hem igen. Håller själv på att bli knäpp av oro för Svante (helt galet hur man kan älska en hund så mycket) å att han inte ska bli OK och att vi har gjort den här förbannade operationen förgäves.

2011-03-23 @ 19:36:00
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Anna

Så fint skrivet Frida! Tänker på er och ser fram emot att få träffa söta Matti. Sköt om er, hela bunten!

2011-03-26 @ 07:11:25
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte visste jag att du varit gravid! :-0 GRATTIS 1000 gånger om!! :D En massa kramar!

2011-03-26 @ 15:25:35
Postat av: Elin Karlsson Lestander

(inlägget ovan var från mig, Elin (från tidningen), men av någon anledning syntes inte det! grattis grattis grattis igen!)

2011-03-26 @ 15:27:38
URL: http://oftastawesome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0