Det kliar i fingrarna

Ikväll har jag pysslat ihop en ritning. Då kan jag lättare räkna ut hur mycket virke det går åt till den planerade sängen. Jag tyckte det var dyrt att köpa en för fyra tusen när man kan bygga själv, så då är det bara att sätta sig och konstruera. Just nu funderar jag på snygg lösning på hur man fäster de olika delarna vid varandra.



Ett annat bekymmer är varifrån jag ska knycka verktyg. Givetvis återlämnas de efter användandet, men det krävs en del maskiner som jag inte har, skruvdragare tex. Och gersåg. Och kanske en liten fräs? Ska kolla runt vad mina bekanta har i sina gömmor och så ska det räknas. Jag ska leta fram det billigaste stället att köpa allt material, annars är det ju liten vits att bygga själv. Man måste ju snika (fast mest är det ju faktiskt kul att bygga själv).

Förhoppningsvis får jag bygga själv i lugn och ro utan att någon står och pekar med hela handen och har åsikter om hur man borde bygga. Jag HAR faktiskt snickrat en del annat tidigare, om än aldrig någon säng. Så det kan ju vara dags.

Snart soven, men först lite prisjakt.


Kommentarer
Postat av: Elin Karlsson Lestander

Hej Frida!



Det var verkligen längesedan! Jag saknar dig och alla på tidningen! Kanske vi kan ta en fika någon dag?



Jag läser fortfarande din blogg religiöst dock. Mamma och pappa har en massa verktyg, om du inte hittar vad du behöver hos andra, får du säkert låna av dem! ;D Vi hade till och med en jättebra målarlampa, tills pappa ramlade över den och krossade metallbenen och glödlampan för 150:-. :D



Kramkram!

2011-01-19 @ 23:09:10
URL: http://molnliknande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0