Trassligt

I helgen besökte jag och syrran Luleå, då det fattades en del grejor hemma. När vi shoppade på ICA Maxi innan vi skulle åka hem hittade jag det. Garnet. En del tysta svordomar försökte göra sig hörda men misslyckades. Jag hade ju redan gett upp letandet. Jag har ju kollat i fyra olika butiker i Piteå, två i Älvsbyn, tre i Luleå (inklusive samma ICA-butik) och dessutom på Nära Dig-butiken i Vistträsk. Inget resultat. Således blev jag tvungen att repa upp det redan stickade och sticka om Mikas strumpor.

Halvt färdig med Mikas nya sockar hittade jag alltså samma garn. Man kan bli galen för mindre. Jag köpte i alla fall ett nystan till utifall att. Och så antecknade jag i minnesfacket att det ska vara annan färg på skaftet för att garnet säkert ska räcka till ett helt par.


Till saken hör att jag och Lina i två veckor har skojat om hur festligt det vore om jag faktiskt hittade rätt garn efter allt letande - och sedan även efter att jag gett upp och börjat på nya sockar. Med facit i hand var det så lagomt festligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0