R.I.P.

För ett par dagar sedan upptäckte jag att mina frösådder börjat gro. Inte svåra att få fram, men trevliga att se på och att ha när man längtar efter sommarens blomsterprakt. Två dagar hann jag ha mina groddar i fönstret innan det inträffade. Två dagar bara.

När jag klev upp på morgonen möttes jag i köket av tomma omkringrullande torvbriketter, vars innehåll lekts ut över hela köksgolvet. Somliga hade till och med kommit ut i vardagsrummet på sin utflykt. Det låg en hög under fönstret, tillsammans med de känsliga nygrodda plantorna. De hade gnagts av och gått sönder totalt.

Nya briketter sattes i vatten för att svälla, nya fröer blötlades och jag gjorde efter dessa förberedelser i ordning samma låda med samma innehåll. Idag har de kommit upp igen, de små groddarna. Lycka.

Vid frukosten upptäckte Hexi också det. Som tur var så upptäckte jag vad Hexi upptäckt, så jag hann precis hindra henne från att behandla dessa småttingar på samma sätt som de förra. Just nu känns det som att hon är billig, men ungkattor kanske ska få hållas? Hon är ju rätt kul mellan varven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0