Jämvikt = naturens lag

Om dagen började bra igår så jämnade det ut sig idag. Inatt har jag haft svårt att somna om, så när Lina gått till skolan tänkte jag sova lite middag. Hunden lös i huset, helt ok så länge man kommer ihåg att stänga dörren till tvättstugan (där kattlådan återfinns).

Jag hade dock inte räknat med att gammkatten naturligtvis blev nödig under denna korta förmiddagsvila. Låst dörr, stängd toa. Vad göra? Hon gjorde naturligtvis inne. Hade det stannat där hade det ändå varit hyfsat ok. Äckligt javisst, men hanterbart. Istället snaskade Vina "chokladpraliner" för brinnande livet, drabbades av akut mättnad och blev tvungen att lämna tillbaka det hela. Framvägen.

Summan av kardemumman blev två kasserade mattor och en storstädning av huset. Jag lovar att ni inte vill uppleva denna händelse. Som extra grädde på myset pyser det just nu (och troligen resten av kvällen) då och då från hennes bakre regioner, och en odör som sprungen ur helvetet smyger sig fram och bränner flimmerhåren i näsan.

Jag tröstar mig för närvarande med helgens utlovade blidväder, då både lördag och söndag visar plusgrader! Det vore första gången sedan oktober, så det är mer än välkommet! Lördag ser det till och med ut att kunna bli sol, men än kan mycket hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0