Härlig är vårvintern

Idag är det två plusgrader, strålande sol som garanterat värmer solväggen kvicksilvret över tiogradersstrecket och himlen är lysande blå. Man vill helt enkelt vara ute. På mammas altan är det 21 plusgrader.

Jag har just hjälpt Stefan att äta upp lite av gårdagens palt och tårta, så jag är mätt nu. Mätt. Ändå vore det trevligt att gå ut och göra en liten brasa i eldstaden på baksidans södersluttning. Fast det är trevligare med sällskap. Kanske hittar jag sällskap? Syrran svarade inte, kanske senare då.

Helst vill jag ta en skotertur med Vina ut på sjöarna så hon får leka lite. Det kan ju vara ett alternativ om jag inte hittar någon att elda med. Fast jag vet inte om jag fixar att köra skoter i veckan. Det är rätt jobbigt, och skulle jag fastna finns inte så många att be om hjälp. Tills vidare blir det mer datatid och snoka lite på Blocket.

Edit: Hittade sällskap och ved + tändstickor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0