Äntligen uteväder

Idag började dagen bra. Det frusna varmvattnet i köket började äntligen rinna igen, termometern visade bara -18 och solen lovade varmare senare under dagen.

Lina har hunnit leka med sin bästkompis och de följde även med på en skotertur senare när det hunnit bli kring femton minus. Vina var helnöjd över att få åka med, men gladast blir hon såklart när hon får springa själv. På vägen hem körde jag fel väg, så det blev en rundtur förbi skogen hos Linas pappa. Där låg plötsligt ett renkadaver mitt på spåret.

Troligen är det ett lodjur som varit i farten, i höstas såg ju jag och mamma spår efter storkissen, och mamma har sett spår flera gånger efteråt. Nu verkar den blivit hungrig, mamma hade promenerat förbi platsen med hundarna förra veckan, och då var det inget där. Det hade alltså gått snabbt att gnaga fram skelettet. Kanske har den fått hjälp, men jag förvånas ändå över hur snabbt det går att äta en hel ren.

Jag lyckades göra god middag för en gångs skull, men åt lite snabbt så jag får väl ont i magen sen ikväll. Vore ju typiskt. Vi har annars hunnit med det mesta av dagens planer, så nu misstänker jag att det blir att slöa i soffan resten av kvällen. Vi är tre slagna hjältar som vill vila mer än allt. Tur att det är tillåtet.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0