Nordiskt mönster

Idag har jag plockat fram höstgörat. Mamma började men undrade lite fint om jag kände för att slutföra istället. Det är man ju inte avig mot, så nu nöter jag luser på vart femte varv. Den blir mörkgrå med ljusa mönster, blir spännande att se om herrn kan ha den när den väl är färdig. Än så länge har jag inte ens hunnit till ärnarnas höjd på koftan.


Klicka på bilderna för att komma till stickbeskrivingen. GRATIS!

I övrigt är jag nu inne i höstens sysslor, anade aldrig att det skulle ske så snabbt, bara för att vädret plötsligt slog om?! Har planer på vantar också, och besökte därför ortens bibliotek idag. Jag hittade boken Solveigs vantar som rekommenderas för alla med intresse för kulturhistoria. Vilket arv att föra vidare! Där fann jag inspiration till mönstrade tumvantar i alla valörer. Resultaten kommer säkert upp på nätet småningom.



Klicka på bilden för att komma till Solveigs hemsida.

Kommentarer
Postat av: Lisa L

Det stickade settet från drops design va d sötaste jag sett :D och vilka fina färger ! Kanske man skulle ge en hint till sin mamma eftersom bäbisen kommer i kalla januari ;P hehe !

2011-08-10 @ 10:05:04
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0