Farligt


På utsidan vanlig. Inuti unik.

Jag har världens sällskapligaste kattunge hemma. Liksom sina syskon måste hon hitta nytt hem. Annars är det ju risk att jag måste spara henne. Och jag är inte den blödiga typen. Jag brukar inte ha problem att sälja de små som föds hos oss. Oavsett om det varit kaniner, katter eller andra djur. Men denna. Vartän jag går följer hon med, just nu ligger hon ihoprullad vid mina fötter.

Äter vi sitter hon på en stol, eller allra helst på bordet. Fastän hon inte får vara just där. Dricker jag kaffe vill hon smaka. Ser vi TV ligger hon på en kudde bredvid. Går jag ut och allihopa leker och busar så kommer hon genast springande och vill umgås. Har alla somnat i en hög är hon inte där, då är hon nära oss istället.

Hade vi inte redan två hade det kort sagt varit kört för länge sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0