Som löv för vinden

YES! Äntligen en riktig lön! Den tjugosjunde kom sommarens hårda arbete in på lönekontot och jag var mer än nöjd. Gned nävarna mot varandra och planerade olika sätt att spendera raringarna på. Denna trevliga känsla förbyttes snabbt till misströstan när jag insåg att nästan alla slantar går åt till tråkiga vuxenräkningar och knappt några nöjen alls. Vad gör man för fel?

Jag måste hitta ett välbetalt yrke där jag kan leva i fröjd trots att man handlar glada grejor eller kläder till sitt barn som växer i takt med bönstjälken i den berömda sagan. Att gå som lyxhustru har flera fördelar, till exempel har jag aldrig haft så fin bil som nu. Den är visserligen inte MIN, men jag använder den flitigt. Jag är nöjd med det. Och fickpengar då såklart ...

Nu när det är höst, så kolla att löven som virvlar runt verkligen är löv, och inte något annat ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0