Oönskad gödsel(?)

Igår kväll hade Stefan kalas. Det betydde bastukväll med bastubricka, en massa karlar med ännu fler öl och såklart även en del skrålande. Har i efterhand fått höra att grannarna trodde att det var puben 1,5 mil bort som hördes genom skogarna, men att de sedan upptäckt att det var en enkel tillställning hos Stefan. Tur.

Som vanligt var Mika bjuden, som vanligt fick han såklart åka och som vanligt drack han en gnutta för mycket för att kunna må toppen. Det resulterade i att han gjort ifrån sig redan innan jag åkte och hämtade honom och Johnny vid tolvsnåret, och jag trodde alltså att läget var lugnt. Fel fel fel. Väl hemma gick han på toa, sedan raka spåret ut på altanen för en favorit i repris - mina blommor såg tydligen ut att ha drabbats av missväxt till följd av dålig gödsel. Eller så dog de förra gången han kräktes på dem.

Jag förstår inte vad som är grejen? Kan man inte välja gräsmattan som ett bättre ställe om man nu måste kräkas någon annanstans än i toastolen? Tänk så vidrigt när jag ska rensa ogräs till våren och en eller annan spyrest kikar fram för att påminna om den gångna höstens nederlag. Blä.

Nu har han "städat bort" eländet genom att helt enkelt skuffa över lite jord och hopp om att maskarna ska fixa biffen. Vore det inte enkelt att hitta till dasset? Men varför göra det enkelt? I vilket fall ska vi nu till Kåbdalis så att han kan rösta på Alliansen. Det var villkoret för att han skulle få rösta alls. Hårt ska med hårt bemötas.

Kommentarer
Postat av: Hanna Sandman

Som vi brukar säga, även solen har sina små fläckar. Men i det stora hela får man ta det dåliga med det goda...=)

2010-09-19 @ 20:41:27
URL: http://hannasandman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0