Nää

Fy så less jag är på det här med maskiner. Skulle vara präktig och klippa gräset som Mika lovat göra för över tre veckor sedan. Det är (inte helt oväntat) fortfarande inte gjort nämligen.

När jag efter tankning och hundra tusen ryck i snöret fick igång eländet så tuggade den en slät och fin rad - nästan till kanten av gräsmattan - innan den lade av. Rycka mer, pausa, dra lite, stampa på skiten, vänta mer. Efter en kvart startade den på nytt, då blev det bara två meter innan den somnade.

Med tanke på mitt tålamod så är det ett under att jag ens var ihärdig nog att få igång den en andra gång, men en tredje är för mycket. Jag blir GALEN på att ha en oklippt äng som gräsmatta, trots att jag uppskattar en välskött greenliknande utemiljö. SUCK.

Våga hata äckligt fuktigt gräs som slammar igen klipparen. Uselt.
Och Mika: våga klippa gräsmattan när jag ber om det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0