Finväder

Idag är det grått ute. Då grå toner räknas in i höstens färgpalett och även våren sägs ska gå i gråa toner (åtminstone gällande kläder och heminredning) kan man kanske säga att det är fint väder? I vilket fall är det lämplig temperatur för att vistas i skogen, synd bara att man saknar både jägarexamen och bössa.

Trots att jag inte själv får fälla något djur så finns ändå möjligheterna till goda middagar. Idag blev det älgkött, sås och potatis till lunch, så någon nöd går det knappast på mig. Blir man trött på älg finns annat vilt; häromdagen körde jag in i en hare som drabbades av hjärnskakning och sedermera förpassades till de sälla jaktmarkerna. Eller betesmarkerna om man föredrar det. Den kanske hade varit trevlig att käka upp någon dag, men då jag är lite blödig lät jag bli.

Jag ska fundera på att diska, sedan blir det vad det blir av den här dagen. Vad blir det av din dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0