Fina utsikter

Dagens lunch blir troligen en räksallad med tre sorters sallader, ägg, räkor, mozarellaost, goudarullar och kanske skinka för den som vill. Paprika, olivolja och salt och peppar blir finfina smaksättare, liksom några droppar citron. Jag skymtade en gurka när jag kollade i kylen senast, den måste vi ju också äta upp. Till det hela anrättas även minibaguetter med ostsmak och självklart Bregott. Vad annars?

Geniet Mika har upptäckt att radioskuggan som ligger som ett tjockt täcke över huset inte är lika svår vid köksbordet. Alltså surfar vi ofta i köket nuförtiden. Egentligen gillar jag mest att softa i sängen och att surfa från soffan i rummet är också helt ok, förutsatt att det funkar. I köket funkar det klockrent i alla fall.

När man som idag sitter vid köksfönstret och spejar ut så ser man dagiset mittemot väldigt bra. Den här tiden verkar vara hämtdags för deltidsungarna. Trevligt. Det ser så gemytligt ut att bo i Vistträsk, speciellt från mitt köksfönster, och det är ju aldrig fel.

Idag fick jag bokningsbekräftelse på flygbiljetterna för mig och Lina. Jag hann bli nervös, för först såg det ut att bli två olika flighter på väg bort, men Lina kan ju inte flyga själv heller! Sedan upptäckte jag att jag fått en rättelse med korrekt flightnummer och tid. Tur.

Ska börja fixa lite med lunchen tror jag. Mors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0