Vinterrally

Jag har äntligen hittat Linas vinterkläder som jag lade undan i våras. Jag lovar att jag har letat! I våras var kläderna en liiiten aning stora, byxorna gick precis under hälen och jackan var perfekt. Nu är det däremot sämre. Highwater sägs vara modernt, men det kan knappast gälla täckbyxor? Och midjekorta jackor är ju också snyggt - men inte särskilt värmande för en leksugen unge. Så. Vi måste alltså spekulera i nya vinterkläder.

Jag skulle gärna köpa samma som i fjol, för det syns knappt att kläderna är använda, kvaliteten var alltså bra. Problemet med Gneis är bara att det blir slutsålt ungefär direkt. Jag har även funderat på om ungen enbart ska ha jacka + byxa eller om hon ska ha overall att välja vid t.ex. skoterkörning eller skidåkning. Lina var själv sugen på overall, så det kanske blir en i alla fall.

Har rekat lite på blocket, och hittade en overall som kan tänkas passa. Nästan halva priset jämfört med om man köper nytt, och den var inte använd en sekund. Bäddat för fynd. Nu återstår en del petjobb för att se om vi lyckas få hem overallen. Sedan blir det iväg till stan någon gång här framöver för att kolla täckisar och ny jacka. Så går det när man har en olydig unge som vägrar att sluta växa.

Innan vi bestämmer oss helt så ska jag ändå svänga förbi vår lokala skoterhandlare och se vad de har att erbjuda. Det har jag funderat på länge men inte fått det till att bli av. De brukar ofta ha snygga och funktionella kläder, speciellt då overaller och handskar och andra uteplagg.

Vinterns klädköparrally är nu officiellt igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0