Tårtkalas?

Ska strax springa över till Jens, syrrans kille som bor granne. Han fyller år idag och Emma har bakat. Hoppas det blir tårta, för det har jag längtat efter. Det lät som att det skulle finnas smörgåstårta i alla fall, och det är ju inte så dumt det heller. Om de nu inte har hunnit fika upp allt själva vill säga.

Idag skulle det vara Mikas "första dag på jobbet", innan har de mest fått information och information och information. Nu längtar han efter att få börja göra vanliga jobbgrejor istället för att försöka ta in allt som sägs. Det kan man ju förstå. Medan Mika längtar efter sina riktiga uppgifter längtar jag tills han kommer hem. Trist att det är veckor kvar. Tiden går ju inte direkt snabbare av att man längtar heller.

Idag tänkte jag göra klart en bokanalys men körde fast. När det började släppa och jag började komma igång igen blev jag så utmattad att jag höll på att dö. Eller något. Men den MÅSTE bli klar idag. Eller rättare sagt, ikväll. Trots att inspirationen saknas totalt. För sedan väntar ännu en analys på att skrivas. Suck ...

Tror jag ska kila över och tröstäta hos syrran + kille nu, det behövs.

___________________________________________________________

Uppdaterat:

Det fanns både smörgåstårta OCH världens godaste marängtårta! Dagens vinstlott!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Usch vad jobbigt det låter. Längtan är verkligen jobbigt, jag minns ju hur det var för 5 år sedan när Micke och jag bara kunde träffas var 14:e dag och jag fick sitta på Y-buss mellan Sthlm och Sundsvall. Blää så hemskt det var. Hur länge skall han vara borta och hur går det för Vina under tiden - nu blir det ju ingen jakt???

2010-10-12 @ 19:05:35
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0