Spindelmannen klarar allt

Känns lite konstigt att man börjar tänka på vintern redan nu. Fast det hör väl till när löven ligger på marken och isiga vindar tar över både dagar och nätter. Trots det har det varit ett par dagar med riktigt fint väder den senaste tiden.

Idag har vi varit ute och röjt lite. Eller ja, mest är det väl Mika som röjt, jag har pekat och så har han fått fixa. För trots att jag trivs i mitt växthus och i trädgården så är hösten en tid för spindlar att leta vinteruppehälle. Eftersom att spindlar är det värsta som finns, så undviker jag all eventuell kontakt med dem, och då blir det alltså Mika som får höststäda - till exempel växthuset. Tur att han gör som jag säger - åtminstone ibland. Men så är det väl för superhjältar - de finner sig glatt i folkets önskan ...

Vi är inte riktigt färdiga med baksidan av huset, det är en hel del grejor som ska plockas ihop. I garaget är det också rätt mycket grejor, en hel del ska till tippen, men då den för närvarande är stängd p.g.a. flytt närmare centralorten så blir det svårt att lassa av vårt skräp. Får se när det blir att göra sig av med allt.

I eftermiddag har jag varit iväg till en bekant och fotat lite. Tyvärr är jag inte så skicklig som jag önskat, men man får se det som träning kanske. Vore kul med en egen systemkamera, kanske får önska i julklapp. En del tycker det är tidigt att ens fundera på jul redan nu, men jag har minsann en kompis som redan är helt klar med alla julklappsinköp! Dags att ta efter kanske? Känns som en plan. Lina har i alla fall börjat fippla med sin önskelista, så för den som vill kommer snart shoppingtips här från bloggen.

Lev och må.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0