Söndag

Så var det söndag. Man kan om man vill även benämna den som bakisdagen, trots att jag inte är bakis själv. För trötthet räknas väl inte som att man är bakis? Lina väckte mig inte förrän vid tolv, "för jag kom ju hem så sent igår kväll". Inte dumt.

Barnvakten Lovisa hade hunnit åka hem, så jag ska ringa och se hur det går för henne idag när jag kvicknar till lite mer. Grymt bra med syskon som har ungar, då kan man byta barnvaktartjänster med varandra.

Galan var väldigt trevlig att besöka, eldsprutare och marschaller välkomnade besökarna att göra entré via röda mattan som rullats ut. Stefan Gunnarsson och Sigurd Granström underhöll, liksom Älvsbyrevyn och Mosquitos. Förrätten kom in snabbt och det var tur, för jag var rätt hungrig. Västerbottensostpaj med rökt lax, upplagt med lite timjan smakade bra.

Varmrätten av fläskfilé provencale och bakad potatis serverades med rödvinssås (som tyvärr saknade det rätta stinget av rödvin) och persiljesmör. Mycket gott det med. Efterrätten var som sagts tidigare, chokladkladdkaka och vispad grädde. Det går inte att misslyckas med det.

Trevligt sällskap, jag fick sitta bredvid känt folk och surra. Aldrig fel. Då det är en så pass liten kommun känner man igen många ansikten, extra kul att se att nästan alla verkade ha tagit med respektive. Det enda tråkiga med det är att man ju själv saknar sin respektive vid sådana tillfällen.

Jag följde med familjen Bohlins BMM, och de var en av de tre nominerade som fått flest röster som Årets Pärla. De tog hem segern med sitt företag, riktigt kul! Blir spännande att se om arrangemanget blir årligt återkommande eller om det arrangeras med längre intervaller.

Nu söndag = inte vilodag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0