Ojdå

Kom på för ett tag sedan att det kan vara bra att se över sina försäkringar, vuxen som jag ska föreställa. Vi äger ju hundrackan tillsammans, men jag står för hemförsäkring och Mika står som ägare på hunden. Det kan med andra ord bli problem om Vina skulle ställa till med något. Strikt hundägaransvar heter det ju, och det av en orsak.

Kort sagt måste ägarbyte/delägarskap skickas in så snart som möjligt, annars täcker inte försäkringen om något skulle hända på grund av hunden. Mycket med det här med papper ... Så enkelt det vore att vara barn igen.

Tills situationen är löst hoppas jag att hon inte ställer till med något hos någon annan, fast det är klart ... Mika står ju som ägare ... Kanske bra att jag inte står som ägare ändå. Hehe

Kommentarer
Postat av: Hanna Sandman

Jasså?? tell me more, hur funkar det där?? Pudelsson är ju försäkrad och hemförsäkring finns ju till den sista på mig, sen är det Kent som har försäkringen.

Vad innebär det om något händer???

2010-10-21 @ 10:41:57
URL: http://hannasandman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0