Nästa kattunge

I eftermiddags när jag var på väg hem från Piteå svängde jag förbi mamma och Stefan. Han gick precis ut på en promenad när jag kom. När han kom tillbaka från promenaden hade han sett några rejäla spår och undrade vad det kunde vara. Jag och mamma hoppades på björnspår och tog bilen till fyndplatsen.

Väl framme hittade vi spåren ganska omgående, djuret hade följt skogsvägen i ett hjulspår och det var perfekt spårsnö tidigare under dagen. Tyvärr hade plusgraderna smält snön lite, men ändå hittade vi både spårlöpor och fina spårstämplar i snön.




När vi kom hem till mamma igen var det dags för Google och Länsstyrelsen att upplysa om djurslag. Jag misstänkte lodjur eftersom att spåren saknade kloavtryck. Dessutom var de runda i formen. Det visade sig att det mest troligt stämde.

Jag har sagt at jag inte ska ha fler katter, men blir det någon så ska den vara stor. Kanske ett lodjur kunde passa?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har alltid velat se ett lodjur, och kan bara tänka mig att lodjursungar torde vara de sötaste minidjuren i världen!

2010-10-31 @ 21:25:21
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har alltid velat se ett lodjur, och kan bara tänka mig att lodjursungar torde vara de sötaste minidjuren i världen!

2010-10-31 @ 21:25:33
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0