Kusligheter

Idag skrev jag en bokanalys. Jag hade bara två timmar på mig och bara blyertspenna i hand. Jag tror inte att du förstår skillnaden i skrivhastighet och vilka muskler som används jämfört med dataskriven text. Du måste nästan uppleva det själv.

Nio sidor ytllig text i handskrift kan lätt översättas till knappa två sidor på dator. Nåja. Nu är eländet utfört och då kvarstår bara att luta sig tillbaka och hoppas att betyget räcker för att nöja en petig skribent som jag själv.

Lina hade åkt hem tidigare från skolan idag, hon hade ont i magen tydligen. När jag pratade med henne var hon lika pigg som vanligt och jag funderar om det var ett symptom på pappasjukan som visade sig tidigare? Nu har hon i alla fall höstlov, och hon ska vara lien när hon ska ut och fråga bus eller godis säger hon.

Jag har faktiskt varit en god och förstående mor och köpt henne en halloweendräkt. Det fanns på Gårdings och hon var mer än nöjd när hon fick se den. Det enda hon ville ändra lite var huvan, där en mask var fästad. Hon ville gärna vara utan mask och ha en kåpa istället.

Som tur är så hoppas jag vara bortrest när byns alla ungar ska fråga bus eller godis hos mig, så jag kanske slipper få en massa bus utfärdade mot mig.

Jag ska på 30-årskalas hos Mikas syrra. Anne har bjudit till storkalas, till och med med levande musik och mat! Det uppskattas, ni som följer min blogg vet ju att jag är ett stort fan av mat, helst när den är gratis.

Jag har hunnit fixa present också, men vad det är kan jag inte avslöja för jag misstänker att min bästa svägerska kan råka slinka in på bloggen och läsa ...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det gick säkert jättebra med analysen:)

2010-10-31 @ 08:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0