Jag erkänner väl då

  1. Undviker allt som kan klassas som tantigt (t.ex. läppstift i uppseendeväckande färg)
  2. Tycker att rynkor är klädsamt men räknar inte med att jag har egna
  3. Gillar de som matchar sitt gråa hår med klädernas färger - utan att ens reflektera över att det är min tur om några år
  4. Stickar
  5. Gillar naturmaterial och klassiskt skurna kläder i t.ex. linne och ylle
  6. Tycker att mina jämnåriga börjar se vuxna ut (läs: får lite rynkor/fina linjer ... )
  7. Nämns inte kasta bort skräp för att "det kan vara bra att ha"
  8. Byter blomskott med kompisar
  9. Tycker att de sexigaste männen har passerat 35 och har grå tinningar ...
  10. Måste ha sommarblommor så snart säsongen startar, och innan man hinner tänka vår är fönsterbrädorna bräddfulla med jordfyllda småkrukor - gärna på brickor för enkelhetens skull
  11. Rankar P4 högre än andra radiokanaler
  12. Ser lika ofta på TV som jag storstädar garaget
  13. Förnimmer en känsla av lycka och rikedom när frysen är välfylld
  14. Sminkar mig enbart för speciella tillfällen
  15. Har i princip aldrig högklackat längre

Dra dina egna slutsatser. Jag försöker acceptera att jag kanske trots allt är vuxen, eller kanske till och med tantig. Jag fasar för den dag när omgivningen avslöjar mig, trots att det troligen redan är för sent.

Kommentarer
Postat av: sara ö

Håller med... spec 9:an kraaam :))

2010-10-31 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0