Ingen rakad mus



Den som någon gång rakat en katt utan att sedera den vet vad det innebär för mitt lördagsnöje ikväll. Kattmaja har börjat tova under bröstet och i ljumskarna. Oftast är hon helt fri från tovor, men hennes päls har fått alldeles för mycket underull för sitt eget bästa, så nu filtar det friskt, speciellt när gräset är blött om nätterna.

Som tur är så hade de inte hunnit ta ihop ordentligt, så ikväll har jag fått låna syrrans pudelsalong. Majsan ska få rakad bringa och rakat underliv. Som det anstår en dam. Eller något. Trots att katthår är triljoners gånger tunnare än hundhår så går det faktiskt hyfsat bra, förutom att Maja blir less på mig. Tur att jag inledde sessionen med manikyr för hennes del.

Många pauser gör att hon förhoppningsvis slipper bita mig och så är det bara att hålla tummarna att jag hinner klippa klart innan måndag, då salongen ska återställas. Tusen tack att jag får låna grejorna med stort G, Hanna!


__________________________________________________________________________________

Uppdaterat: Maja försökte bara bita mig en gång, och utan klor var det ingen risk att bli klöst. Riktigt framgångsrikt försök, kanske man skulle skaffa sig en egen klippapparat? Smidigt som aldrig förr, och katten var hyfsat lugn! Ingen blev mer förvånad än jag. Man måste älska den här katten!

Kommentarer
Postat av: Hanna Sandman

Roligt att det funkade bra iaf! Pudel fick sig ett ytterst välbehövligt bad inklusive en förtvätt i form av YES och sedan efterbehandling med PCL shampoo, trots dom kraftiga ansträngningarna lyckas han fortfarande lukta en mindre pikant doft av fiskrens...äckelpäckel!! Kanske han får ett till bad imorgon...=S

2010-10-16 @ 22:04:48
URL: http://hannasandman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0