God gråmorgon

Idag är himlen grå. För de flesta. Eftersom att jag i själ och hjärta är en tvättäkta estet som värderar färger som sig bör, så har jag lagt märke till den lila tonen i de grå molnen. De till och med varierar i transparent indigo och violett. För den som ids bry sig alltså.

Jag har just slängt i mig två portioner flingor och mjölk, det är ungefär som med chips och dip; svårt att sluta när man har kommit igång. Hunden trippar runt i huset och väntar på att få gå ut, och jag har just släppt in katterna.

Maja hoppar alltid på dörrhandtaget när hon vill in, och Hexi jamar med sin gälla röst. Hon har börjat träna på att nå handtaget, men klöser nog mest på dörren. I hallen knastrar det av tre frukosthungriga djur som käkar torrfoder. Gemytligt på ett sätt.



Grått är inte bara grått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0