En liten försäljare minsann

Ikväll har vi gjort bokslut på Jultidningarna. Lina har sålt för första året, och det blev Bra Förlag som fick äran att ha henne som säljare. Hon hade längtat sedan i fjol, då hon följde runt med storasyster Ebba.



Från början satsade Lina på att tjäna PENGAR - en egen Mops eller Fransk bulldog står högt på önskelistan, men både jag och hennes pappa har sagt att det får lov att dröja några år till innan det kan bli aktuellt. Men man kan ju alltid börja spara ...

Det har visat sig att hon verkar ha en oanad talang för sälj, hon lyckades med 29 kunder komma upp i premiegrupp 9 av 11, sålde för totalt 7168 kr och tjänade 2222 kr (31%) själv. Dessutom får hon åtta premier och en välkomstpresent. Lina blev väldigt överraskad av att hon skulle få så mycket grejor, det var svårt att välja sade hon.

Jag minns aldrig att jag sålde för motsvarande summor på min tid, men den här bönan verkar som sagt inspirerad att trada runt bland husen i byn. Att vår släkt och vänner också ville köpa har bidragit en hel del - stort TACK för att ni stöttar den nyblivna karriären!

Nu ska vi bara vänta på att få leverera till alla kunder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0