En annan än ananas



Någonsin hört talas om överkänslighet mot ananas? Jag tror att jag drabbades av detta ikväll. En nyfunnen vän hade med sig en grymt god ananas till TV-tittandet och naturligtvis var jag allt annat än måttfull i inmundigandet. Efter en stund brann det i munnen, eller ja, mer som klåda i gom och hals. Konstigt. Alla tre kompisar intygade att det kan bli så av ananas som är en relativt stark frukt. Själv hade jag aldrig hört talas om fenomenet.

Nu måste jag testa en gång till, för att därefter kanske utesluta en obehandlad frukt av denna modell från min kost. Då måste jag istället rekommendera en annan frukt än ananas. Det får bli ... Granatäpple! En ny bekantskap för min del, men syrlig och god. Kan förutom att ätas som den är även användas att strö över sallader. Oj vad jag lär mig mycket.


Kommentarer
Postat av: Anna

Gah! Granatäpple är smaskens! Notera att Rafiki i Lekonkungen har ett granatäpple i sin stav! Däremot undrar jag hur Gud tänkte när han skapade frukten. Det tar ju ca ett halvår att skala den... Han måste ha varit trött, haft dålig fantasi eller så ville han ge oss en utmaning...

2010-10-30 @ 01:32:35
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0