Då var det snart vinter ...

Igår ringde Mika. Han har fått tag i ett bättre och snabbare internet så att han äääntligen kan kolla blocket. Förut har vi pratat om skotrar, han sålde ju sin förra säsongen för att slippa en massa kostnader för något han ändå inte kan använda när han är borta.

Jag har länge tyckt att det räcker med en lite äldre skoter av "gubbmodell" (lång dyna, gärna elstart och back) till oss, eftersom att vi ändå är tre personer + hund som ska iväg. Mikas förra skoter saknade dessutom drag, så pulka var uteslutet. För min del räcker det med en gammelskoter, jag kör typ leder, 20-30 km/h och så Lina på samma dyna. Skulle den ha drag vore det ett plus. Jag erkänner villigt att jag lätt kan klassas som tant/kärring.

Mika har vägrat i sten. En gubbskoter är ful och en skam för gården. Plus att folk kan tro att det är HAN som velat ha den?! Nu hade han i alla fall hittat några gubbskotrar på blocket, så kanske det inte blir en skoterlös vinter trots allt? Jag misstänkte att han inte skulle kunna hålla sig ... Men mig gör det ju inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0