Crazy catlady igen

Ikväll har jag sett Idol. Jag har en kompis som kommer ihåg att bjuda hem mig så jag slipper fastna framför datorn hela fredagkvällen i min ensamhet. Jag tyckte att kvällens avsnitt visade tydligt de resultat som jag kunde hålla med om, dvs rätt kille skickades hem ikväll.

Imorgon ska jag som sagt på kalas, och då det är i Piteå ska jag försöka svänga förbi djuraffären och köpa lite käk åt kattorna. De äter som hästar så jag funderar på att avmaska. Återstår att se hur man lyckas truga Hexi med maskmedel? Majsan kan jag hyfsat bra, men Hexi är en helt annan i humöret. Plus att hon fortfarande har oklippta klor ...

Hexi kan bli lååång när hon sträcker ut sig i soffan ...

Mitt bästa djurtips överlag (när det gäller medicinering, pälsvård eller annan skötsel/kontroll) är att hindra djuret från att gå iväg, men utan att hålla fast det. Det funkar på katter och kaniner, men jag har inte hunnit undersöka hur det fungerar med hundar. Troligen går det bra där med, eller så är det just de individer jag haft kontakt med som det funkat bra på.

Jag hade faktiskt planer på att klippa Hexis klor och bada henne i uppfostringssyfte (det kan vara svårt att lära en vuxen katt att acceptera ett bad), men det har inte blivit av ännu. Kanske lika bra, för klipper jag hennes klor gissar jag att hennes uppfostran att låta bli att använda klorna uteblir och hon blir en odräglig katta med klös. Så jag får anta badutmaningen till sommaren istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0