Dogtraining delux

Fortsätter hundtränandet så att Vinas kondition ska vara det minsta bekymret när höstens jakt drar igång. Igår var vi ute och cyklade, och när vi kom till en skogsväg fick hon springa fritt en stund så att jag skulle se hur mycket ork det fanns kvar. Lovar att det finns resurser! Sele och cykel funkar, men fritt fläng är härligast. I alla fall ser det ut så. Tur att hon hade med sig bästslirren - den röda är tydligen svalkande OCH fin.






När det blir varmare i vattnet blir det nog en del svalkande simturer för den galopperande donnan. Hon älskade vatten i fjol, hoppas det är lika uppskattat i år. Det är ett så enkelt sätt att svalka henne på. Vore toppen om det gick att få henne att dra båten. Undrar om antalet knop skulle räcka till att fiska? "Ro drag"? Knappast, men väl värt ett försök? Lat man dör sakta sägs det, och min död lär komma sist av alla.

Nu ska jag också passa på att berätta hur det gick - eller inte gick - på dagens mentalbeskrivning. Den blev nämligen inte av. Två B-figuranter (medhjälpare) var borta, och dagen innan MH fick beskrivaren magsjuka.

Så typiskt. Jag som hade sett fram emot att få veta om hon duger som hangarhund. Eller inte. Men kul hade det varit. Nu kommer jag att måsta leta med ljus och lykta efter nytt datum för MH, för till hösten går typ alla dagar åt till att jaga in den rackarn.



Den här karriären får vänta, även om ni ser att hon har viss talang. varför gnaga vadd när man kan hugga mot strupen direkt?

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha Vina är livsfarlig och vet minsann vart man ska sätta in stöten;)

2010-05-30 @ 21:26:36
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ha ha ha, fritt fläng är bästa flänget för en nobs tror jag, märker det på Svante. Han blir överlycklig när han får springa lös.



Rolig montagebild på Vina, synd att MH-testet inte vart av.

2010-05-30 @ 21:37:36
URL: http://najlonqueen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0