Oj oj oj. Nu blev det mycket.

Plötsligt händer det. Precis som i reklamen. Nu plötsligt trillar det in aktiviteter på löpande band. Som bekant ska Vina gå mentalbeskrivning på söndag, och Mika ringde idag för att han sökts av brukshundsklubben.

Grundkursen i viltspår blev tydligen av trots allt! Vi har inte fått någon bekräftelse på anmälan, varken via telefon eller mail, ingen info om det skulle bli av eller ej, och så ringer de MIKA trots att det är jag som ska gå med henne? Skumt. Kul att det blev av i alla fall!

Imorgon klockan 18.00 ska vi befinna oss vid Storforsen för första dagen i kursen. Spännande! Jag vet knappt ens vad det går ut på, så det blr en del att lära. Man kan tydligen tävla i momentet också, så finns talangen lär det bli lite sådant också. Jag vet. Tävlingsmänniskan är på väg fram igen ...

Andra aktiviteter som kan tänkas passa för vår Norrbottenspets är viltspår, sök, lydnad, agility, och självklart standard: jaktprov och utställningar. Ska testa lite av varje tror jag, och sedan välja ut det hon visar mest talang för. Blir spännande! Jag verkar utvecklas mer och mer till en riktig hundnörd. Till Mikas förtret!

Nu ska jag kila ut på äventyr. Lev och må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0