Gråhund?


Vina?

Ikväll har jag badat Vina. Vattnet var alldeles grått när det rann ut i avloppet. Vet inte om det är så alla hundar gör, eller om det bara är Norrbottenspetsar, men när hon skulle torka började Vina tvätta sig likt en katt! Såg helfestligt ut. Vi ska ju på utställning i Sjulnäs imorgon, och det var därför hon fick bada.

Det är Vinas första utställning utanför den snäva bekantskapskretsen i rasklubben. Det är Södra Norrbottens Kennelklubb som anordnar, och det är åtta Nobsar anmälda. Blir otroligt spännande att se vilka de är och vad de får för resultat! På hela utställningen är det drygt 800 hundar anmälda.

Vår kompis Maria ska ställa ut sin Samojed Moa (ooootroligt snygg brud!!!) och jag hoppas att hon kommer att få minst CK! Det är då inte omöjligt, hon har gått bra på utställning tidigare.

Förutom utställningar är jag sugen på agility med Vina. Det ser så kul ut och Vina gillar att leka. Det borde gå att kombinera så att det blir en bra stimulans för henne. Ska undersöka lite. Mest kolla med Mannen. Suck. Håll tummarna. För "alla vet ju att en jakthund ska jaga, inte hålla på med att hoppa hinder och sånt" ...

Jag är inte lika nervös för morgondagen som senast, men hoppas ändå att ni vill hålla tummarna för oss. Det är lika spännande varje gång, även om den värsta nervositeten börjar lägga sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle oxå vilja testa med Agility men är inte så säker att det kommer att funka. Köpte en rockring å tänkte att jag skulle träna in ett flashigt nr med Svante som skulle komma flygande genom ringen. Går icke, han börjar darra och blir livrädd så fort han ser den förbaskade ringen. Ibland är han hur fånig som helst.

2010-05-16 @ 18:24:58
URL: http://najlonqueen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0