Hmm ...

Idag hände det. Det var oväntat men lite festligt. En kille lade till mig som vän på fejan efter att jag angett min status som singel. Ytterst märkligt. Visst är det ju trevligt med nya bekantskaper, men är det läge? Nja. Dessutom borde man väl åtminstone presentera sig eller slänga iväg ett mejl eller nåt. Eller har jag helt missat något?

Annars sitter jag i soffan och spejar på det underbara kronprinsessbröllopet. Snacka om att det är vackert! Egentligen hade jag velat vara på plats, men tid, råd och sällskap saknades. Så jag tröstar mig med att det är bekvämt att följa HELA arrangemanget från soffan hemma, även om det fattas bröllopstårta och annat gott.


Bilden knyckt från Expressens sida.

Många anser att det hela är ett spektakel och slöseri med skattemedel utan dess like. Jag är av en annan åsikt. Jag har alltid trivts med att representeras av kungahuset, de är så bra på det de gör. Dessutom ska man väl ändå visa att Sverige är ett välfärdsland? Att det finns pengar avsatta för kultur och liknande är väl menat för sådana här tillfällen?

Heja Sverige, ett kanonarrangemang! Underbart planerat, vackert, vackert, vackert!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Delar din åsikt om Kungahuset och bröllopet ska vi inte tala om, helt fantastiskt. Önskar att jag hade varit på plats men man såg nog bättre hemma framför tv:n. Grinade flera ggr och tyckte det var urromantiskt.

2010-06-22 @ 14:00:30
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0