Gällivare INT

Här kommer några bilder och resultat från gårdagens utställning i Gällivare. Vina skötte sig, liksom jag själv, hyfsat. Vi behöver nog träna på ett och annat, kontakt är ledordet. Hon nosade sig runt ringen, men lyckades ändå få bra kritik på steget. Tur. Men nu får jag allt lov att skärpa mig och ta tag i det här med kontaktövningar ...

Det var sex Norrbottenspetsar som tävlade, först ut var de tre hanarna.


Irko (v.) tävlade juniorklass och Klingermyrans Akke (h.) tävlade unghundsklass.


Storlek:
43 cm
Detaljbeskrivning: Söt, feminin tik, vackert huvud och uttryck. Mörka ögon, bra öron. Bra hals och överlinje. Tillräcklig bröstkorg för åldern. Utmärkta ben och tassar. Rör sig utmärkt. Pälsen urfälld.

Kvalitetsbedömning: 1
Konkurrensklass: 1
Hederspris



Mellan varven fanns det en gnutta koll på matte ...

Som tillägg kan nämnas att domaren tyckte att hon hade trevliga vinklar, bra temperament och att hon fått CK om pälsen varit bättre. Kul! Vi spar resten av utställningarna till nästa år, då har vi förhoppningsvis gått jaktprov och får ställa i jaktklass.


Uttagningen av Bäst I Rasen stod mellan Davvins Kärstin och Trollsångens Siipi. För dagen var Kärstin verkligen makalös! Det betalade sig ...


BIR, CERT, CACIB: Davvins Kärstin, Kennel Nalta Äljest

Kommentarer
Postat av: Kattis

43 cm å vad avis jag blir. Stackars Svante som nästan är dvärgspets. Klingermyrans Akke - där ser man, jätte kul att se bild på Svantes brorsa.

2010-07-12 @ 21:58:01
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0