Varför så övertydligt?

Imorgon kommer Mika hem. Nu först går jag med på att det faktiskt kan sägas vara snart. Idag har jag äntligen fått igång vårt internet som bråkar varenda gång. Det har legat nere ett par dagar nämligen. Lina har inte gråtit direkt, hon har ju kunnat spela sina julklappsspel ändå; Mitt djursjukhus, Mitt djursjukhus Afrika och Mitt djursjukhus Australien. Jag har testat, och det påminner lite om Sims, fast man tar hand om små djur av olika arter beroende på vart i världen man är. Jag råkade fastna till sena timmar en natt, vet inte om det säger mer om mig eller om spelet?

Idag irriterar jag mig åter över detta faktum att man blir mätt när man äter. Jag älskar att äta, men blir mätt alldeles för snabbt. Det är ju så gott! Värst är det nog så här i juletider, när maten finns i överflöd. Idag var det ris och korvstroganoff, jag önskar att jag kunnat äta åtminstone två portioner innan det tog stopp.

Lina hade en klurig fråga idag.
- Finns det gurk-ketchup?
- Njae, svarade jag, jag vet inte. Om det fanns borde det väl vara som ketchup fast med bostongurka i. Eller nåt. Hurså?
- Varför skriver de tomatketchup på flaskan om det inte finns andra sorters ketchup?

Bra fråga. Vi mailade ICAs kundtjänst och frågade. För säkerhets skull lade jag till att det är Lina som undrar och att hon är sju år. Så de inte tror att jag är knäpp. Kul att se om vi får något svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0