One down, four to go

Idag har jag äntligen fått klart min hemtenta och lämnat in den för bedömning. Känns skönt. Jag borde få minst godkänt på den, annars vet jag inte vad jag gör. Helst vill jag ha högsta betyg, men det kan ju vara lite svårt med det ibland.

För tillfället funderar jag på lunch och sedan ska jag påbörja nästa inlämningsgrej. Jag ska skriva en krönika, essä, debattartikel eller liknande som ska inlämnas imorgon. Problemet är att jag saknar inspiration och ämne. Kanske kommer inspirationen till mig i takt med att magen fylls, annars får jag dra till biblioteket och spana in någon dagstidning eller någon tidskrift med intressanta artiklar.

Många tycker tydligen att det är letandet efter fakta som är det roliga, att intervjua, läsa, leta. För min del är det skrivandet och skapandet i detta som glädjer mest. Det händer saker, och det händer snabbt. Det passar mig och min person.

På samma sätt är det med de två muntliga anföranden jag ska hålla. På fredag nästa vecka ska de avhandlas, sedan ska jag skriva ett prov i litteraturhistoria och DÅ är jag klar. Segast i världen, men det ska bli klart. Det fattas så lite nu. Det ska gå, det ska gå, det ska gå.

Nu är jag riktigt hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0