Lättare att andas nu.

Just nu känner jag en viss lättnad, även om jag inte vågar andas ut helt. En nära vän drabbades igår av en olycka som ställde till det ordentligt. Efter en lyckad operation sover hon nu tills imorgon, då hon väcks för att se hur det gått. Ännu är allt osäkert, men hon lever i alla fall. Jag fortsätter att önska och hoppas.

Idag har jag haft svårt att fokusera på pluggandet när jag varit så orolig, men lite har jag fått gjort. Betoning på lite. Däremellan har jag försökt varva ner med stickningen, vilket har resulterat i att jag snart är klar med mitt stickprojekt. Att sticka är bra för hjärnan, den tvingas fokusera på enbart det jag har i händerna för stunden. Då är det lättare att släppa oro och funderingar. Världens bästa terapi. Och det blir dessutom något av det.

Har även spekulerat i julklappsinköp, men inte kommit någonvart. Att det ska vara så svårt att bestämma sig. Jag vet att det egentligen kan klassas som ett i-landsproblem, men det stressar mig. Jag kommer nog på något så småningom, det brukar ju alltid lösa sig.

Nu ska jag försöka få klart lite här hemma och ladda inför morgondagens skola. Måste satsa på bra betyg på fredag, som förhoppningsvis är det sista jag ser av Svenska B-kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0