Fördel sjuåring

Idag har jag ytterligare utforskat fördelarna med att ha en sjuåring i huset. Just min sjuåring måste kanske räknas som ganska driftig, för jag vet inte om alla i hennes ålder är lika tillmötesgående mot vuxna och även föräldrar? Idag har Lina:

  • Låtit sin trötta mamma sova middag och varit telefonsvarare under tiden
  • Lagat middag med bara lite hjälp
  • Påbörjat uppätandet av pepparkakshuset
  • Skottat halva gården (hon tog vid där min ork tog slut)
  • Skrivit ned den nya låt de lärde sig på årets sista skoldag
  • Hela eftermiddagen och kvällen har hon dessutom agerat hemhjälp och släppt in och tagit ut djuren, och gett dem både mat och vatten.
Det är vid sådana här tillfällen man funderra på om man någonsin mer kommer att lyckas ha så tur att man får fler lika fina barn att dela vardagen med.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Så himla snäll hon är! Hon är verkligen mån om andra människor och vill deras bästa :)

2010-12-21 @ 09:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0