Dopparedagen

Idag ska jag på dop. Vi var självklart bjudna hela familjen, men Mika har lite långt att åka och Lina är hos sin pappa, så jag får representera hela familjen. Just nu inväntar jag min kamera som jag lånat ut till en bekant, hoppas att han hinner komma med den innan jag ska åka. Jag ska också komma ihåg att ta med Mikas längdskidor till stan, jag har glömt det de senaste tre gångerna jag varit dit. Minnet är alltså inte vad det borde vara.

På tal om dop så är det ju ett slags dopp, och kan det då kallas dopparedag? Eller dopdag heter det ju egentligen, så det är nog den korrekta benämningen på det hela. Det brukar vara trevliga tillställningar, och om jag minns rätt så har det funnits gott fika också. Åter detta ätande. Jag erkänner att jag till viss del är besatt av att äta olika saker. Ppå tal om det så måste jag klämma i mig någon slags lunch innan jag ska åka, så det är bäst att jag ordnar med det genast. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0