Det borde gå även utan skorsten

Jag har börjat fundera lite. Jag misstänker att min dotter VILL tro på tomten mer än hon i själva verket gör.

Ikväll har hon ställt i ordning en bricka med fika åt honom, katt-säkrat den och skrivit en lapp. Därefter förklarade hon noggrant för mig hur proceduren brukar se ut. Även att hon känner igen tomtens handstil. Så det verkar inte vara någon idé att jag försöker luras tänker jag? Kan det vara så att hon kör hängslen och bälte i det här fallet, allt för att inte riskera att stå utan morgonklapp att öppna?


Tomten borde väl gilla chokladbollar, pepparkakor och glögg?


På morgonen förväntas det finnas ett av tomten utvalt paket att öppna, och ibland orkar han inte äta upp allt fika. Men han får om han vill. Det skrev hon på lappen också. Han har snirklig handstil, inte riktigt skrivstil, men nästan. Hade inte katterna varit så sugna på att äta allt som finns på bänkar och bord hade vi inte behövt skålen över det hela, men nu är det ju som det är med ungkattor ... På det här viset slipper ju katterna sova ute i lylan i alla fall.


Kommentarer
Postat av: mika

Men gull unge!

2010-12-23 @ 22:50:06
Postat av: Lovisa

haha tänk om katterna är jätte jätte JÄTTE sugna? :)

Sötfia :)

2010-12-24 @ 07:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0