Dan efter dopparedan

Mysardagen. Igår somnade jag i soffan och fick sova till sju i morse, då lade jag mig i min säng, där bönan fortfarande sov. Tyvärr råkade jag väcka henne, men hon smög upp och slog på TV:n. Vid tio vaknade jag av att hon höll på med lite hundträning. När jag frågade vad klockan var, så tyckte Lina att jag skulle sova ett par timmar till, "för du lade dig ju inte förrän sju!". Omtänksamt, tur att hon inte visste att vi sovit nästan lika länge.

I eftermiddag skulle mamma bjussa på ännu ett julbord, vi brukar samlas hos mormor och morfar, men nuförtiden blir det oftare hos deras barn. I år var det alltså mammas tur. Det lär bli trångt, mormor och morfar har jobbat på bra, så de har fem barn med respektive, som i sin tur har barn som i sin tur har barn. Tur eller synd, alla kommer inte idag, och oavsett hur man räknar så kan det vara en fördel att de som kommer får rymmas inomhus.

Nu ska jag försöka hjälpa Lina att bygga ett tjuvlarm tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0