Bonusdagar

Idag kom Smulan på besök. Hon hade bestämt sig för att sova över några dagar. Vem kan neka sådant? Hon har varit sjuk sedan igår, haft ruskigt ont i huvudet, svettig och lite magont. Hon är så sällan sjuk, så när det väl inträffar blir man orolig. Det hör ju som sagt inte till vardagligheterna.

Idag har hon varit hemma från skolan, sovit (i alla fall legat till sängs) till tolv säger hon, och imorgon ville hon på skolan igen. Vi får se om det är läge för det, ibland är hon ju lite väl optimistisk. Men det är skönt att hon längtar till skolan varje dag.

Hon blev glad över sockorna jag stickat åt henne inför julen, med tomtemotiv. Jag har sedan länge lovat att sticka henne strumpor men det är så himla tråkigt så det har inte blivit av. Då fick jag som en skänk från ovan ett perfekt mönster till min tomtefanatiska dotter, så det har varit en stickande helg.



Nu ska jag också lägga upp fötterna på rumsbordet och göra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0