Ännu en vardag

Idag har jag haft sovmorgon. Ett tag i alla fall, syrran ringde och väckte mig och det blev nästan en och en halv timme i telefon ... Lina var mindre nöjd kan jag säga. Vi hade tänkt fixa med lite allt möjligt idag men jag känner mig upphängd och nedsläppt, så kanske löser vi det senare ikväll eller rent av imorgon. Julgranen far ingenstans där den står i garaget.

Middagen åt vi tidigt för jag var väldigt hungrig, men efter bara lite mat var jag plötsligt mätt? Vina gillar all mat från bordet, så hon blev glad för korv och makaroner också. Annars är det samma visa här som vanligt, hunden är sugen på att gnaga men vi lyckas passa det mesta. Katten är det lite värre med, hon har börjat med diverse påhitt:
  • Klöser på fönsterrutorna när hon vill ut
  • Vill dricka vatten från kranarna
  • Dricker ur våra koppar om de lämnas framme
  • Krafsar ur vattenskålen när den nyss blivit påfylld med fräscht vatten
  • Försöker öppna min sovrumsdörr när jag vill sova länge
  • Äter hundens mat
  • Hämtar grejor från köksfläkten
  • Hämtar disktrasan från diskhon till golvet varje natt
  • Gnager på julstjärnan i köksfönstret
  • Leker bort mossan från julgruppen på köksbordet
  • Följer på alla promenader vi gör
  • Ligger på TV:n med frambenen nedför skärmen så man inte ser ordentligt
  • Leker hårdhänt med hunden och jamar så att hon ska få hjälp
  • Försöker fånga fiskarna genom akvariets glas
Kort sagt så märks tydligt skillnaden mellan kattungen Hexi och gammkatten Maja. Till Hexis försvar så har hon i stort sett slutat bitas och klösas, och desutom börjat kunna ligga utsträckt och mysa med oss i soffan. Äntligen. Det tog bara ett halvår ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0