Sommar 2010

Idag åkte jag och bönan till Kåbdalis. Vi tänkte plocka blåbär men hittade inget annat än tomma blåbärsris och mängder av kråkbär. De smakar tyvärr inte lika bra, så vi struntade i plockningen efter att vi insåg att vi inte skulle hitta mer än redan plockat, en mängd som i bästa fall räcker till en blåbärsmuffin.

Igår kröp jag runt på gräsmattan och förevigade kattunge, hund och årets blommor. Mika var styg och förevigade min fula uppsyn. Tyvärr hotar han med skilsmässa om jag deletar bilden från hans telefonminne, så det är bäst att man låter bli ... Jag kan ju visa de bilder jag tog, för förhoppningsvis får ni aldrig se bilden av mig ...


Hexi - vilda häxkatten som redan vill fånga fåglar ...


Vinas nya smycke. Bumerangsilver.



Mika är ute och målar hundgårdens vindbrädor vita så de ska matcha Kåbdalisgaraget det är fastbyggt i.


Fr.v. Mauritansk rödmalva, en gammeldags ljust rosa malva, en vitbrokig funkia bredvid en självsådd pensé från ifjol och en rosa fingerborgsblomma som är årets förälskelse.


Fr. v. prins gustafs öga, mina tomater i växthuset med en snårvinda i mitten, Vina slappar i gungsoffan och så blomstertunnan framför huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0