Snart fredag

Känns konstigt att det redan är torsdag. Veckan har egentligen varit yterst händelsefattig, och ändå är det imorgon Mika kommer hem igen. Skumt.

Lina kom hit ikväll igen, efter att vi varit i sandtaget och lekt med hundarna. Egentligen var jag nog mest fikasugen, så jag tog med middagen jag höll på med när mamma ringde och ville att jag skulle komma. Tänk att all mat är så god att äta ute?! Jag tog med kaffe, te och saft till de andra, och limpmackor ifall de var lite smörgåssugna. Tur var väl det, för de räckte precis att alla blev belåtna.

När vi satt och fikade knatade Vina omkring lös, tills det plötsligt lät som att någon försökte vissla fast henne. OJ! Bara det inte är någon som är ute med sina hundar så att Vina stör! Nej, men där kom en hare framrusande i paniken. Det måste ha varit den som skrek. Efter mycket lock och pock kom Vina till sist, och även om hon ville fortsätta jaga den roliga leksaken så gick hon fint bredvid då jag bad henne. Det svåra är att få henne nära, sedan lyder hon faktiskt ok. Efter harjakten kopplade jag henne igen, vore ju heltokigt om husse upptäcker att hon konverterat till stövare på bara en vecka medan han varit borta ...

Efter att Lina åkt rutschkana nedför sandslänterna åkte vi hem. Bäst att leta fram rena kläder åt henne ... Sedan bjöd hon hem ett par kompisar på kvällsfika hon bakat sist hon var här; chokladbollar. Undrar om brudarna hade svårt att somna i sockerruset sedan? Jag vet inte, för Lina åkte hem vid halv nio.

Tja, nu vet ni hur min eftermiddag sett ut, och jag förstår inte hur det blev så mycket text av så lite action? Lustigt. Nu ska jag nog göra tidig kväll. Natti!

Kommentarer
Postat av: Anna

Frida! www.flatebo.se

2010-08-21 @ 21:34:39
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0