Nu först förstår jag

Det är trevligt med semester. Det verkar de flesta tycka, och jag är såklart inget undantag från den regeln. Mikas semester närmar sig sitt slut, på söndag åker han till huvudstaden för att påbörja höstens utbildning inför utlandstjänsten. Då blir det veckopendling för hans del, och jag hoppas själv kunna njuta av sovmorgnar och sena nätter varje vardag. Fast mest blir det skönt när skolan börjar om och Lina får börja ettan. Rutiner har saknats hela sommaren, och nu längtar till och med jag efter att kliva upp vid sjutiden varje morgon. Då är det illa på riktigt.

Idag har vi också varit på ranten, vi åkte till Piteå för att ersätta vissa materiella ting som odjuret ätit upp; en skrivarsladd och ett nytt flexikoppel - det tredje i ordningen. Så köpte vi mat åt henne så hon slipper äta upp all plast i huset. Hon fick också en rund platta till sitt halsband där det står Vina, sedan Mikas och mitt telefonnummer. Till och med husse insåg fördelarna med ett sådant silversmycke och kkrävde ingen övertalning för att monstret skulle utrustas med bumerang-silver.



Nya kissen fick ett rött halsband med rör för telefonnummer ifall att hon skulle rymma ut, och så en låda kattsand med aktivt kol - INGEN äcklig lukt slinker undan kattlådan, jag lovar!

När vi ändå var i stan passade vi på att besöka Mikas syster Anne med familj. Där har de precis gjort om i hallen så att det blev väldigt öppet och fint. Källartrappen skulle få sista krångelhörnet tapetserat, så jag och Anne fixade det innan vi åkte hem. Det blev riktigt bra, och det bästa av allt är att jag nu kan tvinga Anne att hjälpa oss med tapeterna till femton av rummen i det slott vi köper i framtiden. Najs.

Nu ska jag kolla bilder från Norgeresan, det har jag inte hunnit med ännu. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0