Mental status känd

Så kan man skriva om Vina efter dagens händelser. Vi har nämligen varit på brukshundsklubben och gjort en mentalbeskrivning. Skoja att man kan bli förvånad! Jag trodde att hon skulle "vakta" och skälla massor för spöken och luriga gestalter, men icket. Hon var mest upptagen med att nosa efter annat.

Hon nosade runt en hel del, sprallade omkring och hade knäck i lurarna. Mest spännande var skramlet, en plåt som underlag och så dras en kedja och några kastrullock över den så det lever om ordentligt. Då hoppade hon åt sidan, men aldrig ett skall. Mycket intressant. Spökfiggarna var spännande men hon fattade nog rätt snabbt att spökena bara var underligt klädda människor. Tror jag i alla fall.

Skotten var inga problem, det känns skönt inför jakten. Det största problemet sitter inte hos hunden, utan hos hennes lata ägare som inte gett henne en ordentlig inkallning. Jag misstänker att hon var dagens sämsta på att komma på kommando. Kanske dags att börja ta tag i? Mycket troligt - och nödvändigt.


Det blå är Vinas resultat.


Har lagt in till ett spindeldiagram så man kan se på ett överskådligt sätt hur det gick, senare kommer resultaten att finnas på SKKs hemsida, under webtjänster och sedan avelsdata. Där har jag kollat andra MH som nobsarna gjort, Vina är bara den sjätte nobsen någonsin som gått MH, så det går rätt dåligt att hitta ett rasgenomsnitt. Gemensamt verkar vara att de är nyfikna, inte aggressiva och samtidigt mycket sociala. Men det är som sagt svårt att dra slutsatser av bara sex utförda MH.

Här kommer några bilder:

Vina är intresserad av vad som springer fram och tillbaka där framme



Nu är vi hemma med en rätt lugn vovve som kopplar av i hundgårdens svalka ett tag. Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anders Stensson

Stort grattis från Nisse-Karlsson och mig.

2010-08-19 @ 21:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0