Knaskatt


Hon kan vila mellan varven ...


Idag när jag kom hem från mamma, möttes jag av ett spindelnät av garn. Centret för nätet var beläget i vardagsrummet, sedan fanns utlöpare förbi hallen, in i tvättstugan, där nystanet tydligt tagit slut. Den skyldiga skämdes inte för sig, utan kom glatt jamandes fram för att hälsa. Jag förstod att häxkatten var en gnutta missnöjd med att bli inlåst för att inte rymma iväg in på dagiset mittemot. Då är det ju inte konstigt om man måste avreagera sig med något nystan man hittar. När jag är hemma får Hexi dock vara ute, så jag öppnade altandörren åt henne och började fixa lite i köket.

Efter bara en liten stund hörde jag hur hon hittat leksaksråttan med pip. Tänkte inte mer på det förrän jag skulle kika in i vardagsrummdet igen - mitt i spindelnätet sitter ju kattrackarn med sin fångst - en egenfångad sork som pipit hela tiden. Typiskt. Tror det är den tredje sorken hon hunnit dra in i huset. Det är lite småäckligt, men hör ju till det naturliga ändå. Bara att kasta de små liken och hoppas att hon fattar vinken. Sorkar ska hållas utomhus - även döda sådana.

Bäst jag kollar vart hon  tagit vägen nu, misstänker att dagispersonalen tycker att det räcker att ha människobarn på dagiset, och inte kattbarn ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0