Hög luft och vackra färger

Idag har det varit soligt som aldrig förr, men också kallt. Luften klar och lätt att andas, det känns verkligen att höten är här. Jag har till och med plockat fram sticksömen (stickningen) från sommarförvaringen och försöker färdigställa det jag började på i fjol.

Idag var det debut för säsongen att kika in på Drops och inspireras av alla snygga mönster och färger. Jag har funderat på att sticka mig ett par tjocksockar och även ett eller två par till bönan. Hon kan ju behöva det i vinter tänker jag. När man ser alla snygga färger blir man riktigit inspirerad och vill sätta igång direkt!

Ska kika igenom garnförrådet, reka lite och se vilka stickor jag behöver skaffa. Jag vet att jag åtminstone behöver några virknålar så jag kan avsluta på snyggt sätt. Jag gillar också garnerna som mönstrar sig självt under tiden man stickar. Lite okontrollerat kul. Finns i alla möjliga färgställningar och bidrar med lite chansning till mönstren. Och det är ju aldrig dumt.


Skärmdump från Drops design.


Ska kika vidare nu, kanske hittar jag hela årets stickningar på en gång? Får se.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag har stickat tre par sånna här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=125&d_id=15&lang=se



Underbara!

2010-08-18 @ 20:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0