Första klass

Idag har mina Spikklubbor Datura stramonium fått börja första klass. Förskoleklassens gemensamma tillväxtplats har bytts ut och nu står de små plantorna upp till halsen i ny och välgödslad jord. De hade börjat få karaktärsblad så då tyckte jag att det var dags att ge dem nya möjligheter att utvecklas.

Hemklassrummet F1



Nya klassrummet känns bra tror jag, söderläge och härligt värmande vårsol.



Gladiolerna fick börja förskoleklassen idag de med. Hittade två lämpliga kärl; soptunnor från IKEA á 19 kr. Inte dumt alls. Blir en häftigt modern grej till sommaren med de strikta linjerna och fylliga blommorna.



Avslutar med ett par foton från sovrummet, kylskåpet eller växthuset, beroende på vem du frågar. Norrfönster med avstängt element under.



Ute tinar det, men snön fick gärna vara helt väck om du frågar mig. Just nu ser det ut så här:



Någon form av lök och minipenséer verkar ha bråttom ur jorden. Snön ligger kvar i rabatten och ändå vill de upp i solen. Det här är det häftigaste med blommorna.




Kommentarer
Postat av: Mia

Ja,ja, duuuuu. Lycka dusom har så superbra jord åt dina växter.

2010-05-06 @ 20:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0