Damen på täppan

Herreman på täppan har vi väl alla lekt som små? Här hemma har det varit Maja tills Vina kom in i familjen. Maja hävdar nog att hon fortfarande är den som bestämmer, och det kan hon gärna få tro, menar Vina.



Kattmaja myser av att ha ensamrätt till både fönsterbrädor och klädtravar i garderoberna. Där får hon egentligen inte vara, men som drottning är det hon som sätter lagar och regler. Synd att vi inte är riktigt överens om att det är hennes tron ...

Maja trivs nog rätt bra med att vara den enda katten i hushållet, kryper upp bakom knäna när man ligger i soffan och ser TV. Trots det blev jag ruskigt sugen på ännu en kissemiss häromdagen. Kattungar är besvärliga, men riiiiktigt söta! Tyvärr tar det länge innan de är vuxna och man ser vad de har bakom pannbenet. Tror vi nöjer oss med en ensam drottning något år till.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hi hi, så ni har en kattdrottning i eran familj. Vi har en kattkung vi och det är Hasse, han dikterar verkligen villkoren och gör ungefär som er drottning, sover i garderober på handdukar som blir alldeles håriga t ex. Ställer till besvär när vi ska åka till stugan eller hem därifrån eftersom han hatar kattburen. Är ofta sugen på en till katt eftersom jag haft katt hela livet ungefär men tror att Hasse mår bäst som ensamkatt och efter att försökt öppna ytterdörren till stugan natten mot söndag för att han absolut skulle ut kl 03.00 funderade jag på om jag över huvud taget vill ha någon katt.

2010-04-26 @ 14:28:18
URL: http://najlonqueen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0